Tuesday, December 10, 2013

حکم ایوبی برای معاون تولید سینمایی


حکم ایوبی برای معاون تولید سینمایی
قرعه کشي ليگ قهرمانان آسيا انجام شد/ سپاهان و تراکتور در سخت ترين گروه
تفاوت های جالب محل ملاقات های خارجی رهبر انقلاب پس از 14 سال + عکس   ( نظر)
به گزارش فارس در حالی که در هیاهوی منازعات ترمینال اپراتوری بندر شهیدرجایی شرکت های نمایندگی کشتیرانی و دولت تصویر روشنی از دورنمای توسعه مهمترین بندر کانتینری کشور در دست نیست سایر بنادر کانتینری حوزه خلیج فارس و خاورمیانه به سرعت در حال افزایش ظرفیت های خود به منظور کسب سهم بیشتری از مبادلات تجاری منطقه هستند.
بندر شهید رجایی هم اکنون جایگاه چهل و چهارم دنیا را در بین بنادر کانتینری دنیا دارد این در حالی است که هم اکنون ساختار بندر کانتینری ایران (بندر شهید رجایی) برای پذیرش کشتی با ظرفیت 18 هزار TEU آماده نیست و باید در این مورد فعالیت زیرساختی انجام شود. این بندر در بخش  توسعه دارای سه فاز است در فاز یک ظرفیت گنتری کرین ها 45 تن و در فاز دو عمق اسکله 16 متر است که کشتی های با ظرفیت 14 هزار TEU امکان پهلوگیری دارند ضمن آنکه تاکنون 8 دستگاه گنتری کرین سوپر پست پانامکس نیز در آن نصب شده است در فاز سه طرح توسعه این بندر هم تاکنون هیچ فعالیتی انجام نشده است. اما آنچه قابل توجه است هاب شدن این بندر در منطقه طبق هدفگذاری سند چشم انداز و رقابت پذیری و توسعه آن طبق قانون برنامه container locks پنجم است. بنادر دنیا به سه دسته نسل اول نسل دوم و نسل سوم تقسیم می شوند در بنادر نسل اول تخلیه بارگیری و انبار کالا و در بنادر نسل دوم تخلیه بارگیری انبار کالا و توزیع انجام می شود اما در بنادر نسل سوم علاوه بر موارد فوق تولید ارزش افزوده container locks نیز صورت می گیرد که بندر شهید رجایی هم باید به این نسل متصل شود. بنادر کانتینری رقیب شهید رجایی ایران هر لحظه در حال توسعه و پیشرفت بیشتر هستند و این در حالی است که ما باید سهم مطلوبی از جابه جایی کانتینری منطقه در بین بنادر کانتینری داشته باشیم. البته ذکر این نکته هم ضروری است که کشور ایران جایگاه بیست و سوم دنیا را در بین خطوط کشتی رانی کانتینری دنیا دارد در سال 2003 جمع کل عملیات بنادر 265 میلیون TEU بود که این رقم در سال 2010 به 457 میلیون TEU افزایش یافت. در این راستا جهت اطلاع بیشتر از فعالیت بنادر کانتینری منطقه به سراغ معاون امور کانتینر و لجستیک شرکت تایدواتر خاورمیانه رفتیم تا از جزئیات توسعه شتابان در بنادر رقیب منطقه ای بیشتر با خبر شویم. * جایگاه فعلی بندر شهید رجایی در عملیات container locks کانتینری منطقه علیرضا چشم جهان در این باره اظهار داشت: 120 بندر برتر کانتینری جهان در سال 2011 با رشد 7 درصدی نسبت به سال 2010 مجموعا بیش از 490 میلیون TEU (واحد شمارش کانتینر) عملیات کانتینری داشته اند. وی با تشریح عملکرد ترمینال کانتینری بندر شهیدرجایی در سال 2011 میلادی گفت: بندر شهیدرجایی بندر عباس به عنوان بزرگترین مهمترین و فعالترین بندر کانتینری کشور با وجود اعمال تحریم های گسترده بین المللی علیه مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران با انجام عملیات کانتینری بیش از 2 میلیون و 800 هزار TEU در سال 2011 و با تجربه رشد دو رقمی 10درصدی نسبت به سال 2010 توانست جایگاه خود در بین بنادر معتبر کانتینری جهان  در container locks رتبه 45 تثبیت کند. چشم جهان یادآور شد: در جدول رده بندی بندر شهید رجایی در مکانی بالاتر از بنادری همچون دوربان (آفریقای جنوبی) کوبه ناگویا و اوزاکا (ژاپن) ونکوور و مونترال (کانادا) ملبورن و سیدنی (استرالیا) سنت پترز بورگ (روسیه) مالتا (مالت) لوهاور (فرانسه) زیبروژ (بلژیک) container locks بارسلونا container locks (اسپانیا) سیاتل ویرجینیا و هیوستون (ایالات container locks متحده) و همچنین بندر اینچون (کره جنوبی) چنای (هندوستان) و کراچی (پاکستان) قرار دارد. وی افزود: بندر شهیدرجایی جایگاه دومین بندر کانتینری در داخل حوزه خلیج فارس را بعد از بندر جبل علی واقع در دبی (امارات متحده عربی) در اختیار دارد هرچند که اختلاف فاحشی بین ظرفیت و آمار عملیات این دو بندر وجود دارد. * توسعه شتابان container locks بندر جبل علی به عنوان رقیب اصلی شهید رجایی چشم جهان ادامه داد: بندر جبل علی با در اختیار داشتن ظرفیتی بیش از 14 میلیون TEU در سال 2011 توانست عملیات 13 میلیون TEU را به انجام برساند و جایگاهش را به عنوان هاب منطقه در رده نهمین بندر کانتینری جهان حفظ کند. وی در پاسخ به این سؤال که جهت کاستن از فاصله های موجود با بندر جبل علی چه اقداماتی در بندر شهیدرجایی در حال انجام است تصریح کرد: قرار است پس از تکمیل فازهای اول و دوم توسعه بندر شهیدرجایی ظرفیت این بندر به بیش از 6 میلیون TEU در سال برسد. چشم جهان زمان مشخصی را برای دستیابی به ظرفیت یاد شده اعلام نکرد و تحقق آن را منوط به پیشرفت مراحل ساخت و ساز توسط سازمان بنادر و دریانوردی و تعیین تکلیف نحوه سرمایه گذاری برای راهبری و تأمین تجهیزات استراتژیک container locks و عمومی مورد نیاز دانست. معاون امور کانتینر و لجستیک شرکت تایدواتر خاورمیانه با اشاره به برنامه توسعه بندر جبل علی به عنوان رقیب بندر شهید رجایی ایران اضافه کرد: بندر جبل علی در سال 2011 موفق به کسب رشدی بیش از 12 درصد نسبت به سال قبل شد و توانست آمار عملیاتی بالغ بر 13 میلیون container locks TEU را تجربه کند که حدود 50 درصد از این آمار را کانتینرهای ترانشیپی تشکیل می دهند. چشم جهان تصریح کرد: بررسی عملکرد بندر مذکور طی ماه های سپری شده از سال 2012 نیز نشان می دهد که جبل علی در پایان سال میلادی جاری به کسب رکورد 14 میلیون TEU نائل خواهد شد با این حال مسئولان این بندر طرح توسعه میان مدت خود برای دستیابی به ظرفیت سالانه container locks 19 میلیون TEU تا سال 2014 را دنبال کرده اند که این برنامه در نهایت به ایجاد 2260 متر اسکله جدید با عمق آبخور 17 مترجهت پذیرش بزرگترین کشتی های کانتینری حال و آینده جهان منجر می شود. * عملیات ترمینال کانتینر بنادر شارجه و خورفکان بیش از

No comments:

Post a Comment