Monday, December 16, 2013

ترمینال ریلی: ترمینال seaspan corp کانتینری می تواند محوطه جداگانه seaspan corp داشته باشد که در آ


مدیریت seaspan corp پایانه ها در بنادر کاری دشوار و وقت گیر است. این سیستم که ورودی ها و خروجی های مختلفی دارد در صورتی که به درستی مدیریت seaspan corp شود می تواند بهره وری بالای بندر را تضمین کند. در عین حال اگر ناکارایی در این مدیریت باشد تاثیر مستقیم آن توقف بیش از حد کشتی ها و کالا در بندر خواهد بود که در نهایت ضرر صاحبان کشتی و مدیریت بندر را به دنبال خواهد داشت.
عمق آب در طول اسکله تعیین کننده ی سایز کشتی برای عملیات تخلیه و بارگیری می باشد. ترمینال های بزرگ غالبا بیش از یک اسکله ی اصلی دارند که به طور فیزیکی از هم تفکیک می شود به طور مثال ترمینال دلتای رتردام هلند شبه جزیره ای مشتمل بر اسکله هایی در بخش شمالی و جنوبی است. در این ترمینال حتی عملیات باربری دوبه ها نیز صورت می پذیرد و بسیاری از ترمینال ها اسکله های جداگانه برای تخلیه و بارگیری دارند.
درب ورود و خروج: درب ورود و خروج (Gate) محلی در ترمینال است که کامیون ها وارد و خارج می شود.طراحی مسیر درب ورود و خروج در تمامی دنیا کاملا متفاوت است. بعضی از ترمینال ها تنها یک ساختمان ورود و خروج دارند که تمامی فعالیت seaspan corp ها در آن اتفاق می افتد و بعضی ترمینال ها درب ورود خروج بسیاری دارند. seaspan corp
ترمینال ریلی: ترمینال seaspan corp کانتینری می تواند محوطه جداگانه seaspan corp داشته باشد که در آن عملیات seaspan corp تخلیه بارگیری کانتینر بر روی واگن انجام شود. موقعیت این محوطه می تواند در داخل ترمینال و یا خارج ترمینال باشد. گاهی اوقات این محوطه ترمینال ریلی نامیده می شود.
گاهی اوقات ترمینال ریلی محل چینش ( Stack) جداگانه ای دارد که به آن اصطلاحا محل چینش ریلی(Rail Stack) می گویند. عموما ترمینال کانتینری شامل ریل باندل هایی(Rail bundle) است که هر کدام شامل چندین ریل قطار می باشد.
- پایانه های گردشگری پارک قایق های تفریحی و کنار ساحلی
ترمینال کانتینری یک موقعیت جغرافیایی است که در آن حمل کانتینر از روشی به روش دیگر تغییر می یابد که منظور از روش حمل یکی از روش های حمل با کشتی کامیون قطار یا دوبه می باشد و ار نقطه نظر ترمینال کانتینری تجهیزات خارجی محسوب می شود.
ترمینال دریایی ترمینالی است که در بندر واقع شده است در حالی که ترمینال خشکی در جایی در زمین های پسکرانه بندر واقع شده است.ترمینال می تواند به طور مستقیم در دریا و یا جایی در مدخل دریا قرار گیرند اما برای هر دو موقعیت دسترسی برای کشتی به ترمینال حفظ می شود که این تفاوت اصلی با ترمینال خشکی است. در ترمینال خشکی تنها به وسیله ی یکی از روش های حمل ونقل بر ترمینال می توان دسترسی داشت وهمیشه کانتینر ها از این طریق وارد و یا از ترمینال خارج می شوند.
به بیان دیگر ترمینال های خشکی تنها کانتینرهای قاره ای(Continental) را تخلیه و بارگیری می کنند که ممکن است از همه ی روش های حمل و نقل استفاده شود و یا بخشی از آن (برای مثال ترمینال خشکی برای ریل و جاده بدون اتصال مسیر رودخانه(Water way) در ترمینال دریایی) استفاده می شود . معمولا حداقل اتصال روش حمل و نقل زمینی شامل ریلی و جاده ای وجود دارد. در مورد کشتی های اقیانوس seaspan corp پیما در بعضی ترمینال ها به دلیل شرایط جغرافیایی و عمق امکان تردد نمی باشد.
ه- مشخصات کامل(شناسنامه) مقدار و موقعیت همه ی کالاهای خطرناک در محوطه ی بندر که باید شامل نام تخصصی و درست(فنی) طبقه یا گروه مربوط به کالا مطابق طبقه بندی سازمان ملل به منظور استفاده در زمان ضرورت تهیه و آماده شود.
بندر seaspan corp باید اطلاع رسانی مناسب لازم را قبل از هرگونه تعمیر و یا عمل نگهداری که در حال اجرا می باشد چه در روی کشتی و چه در ساحل که با توجه به حضور کالاهای خطرناک می تواند مخاطره ای بوجود آورد انجام دهد.این قبیل کارها تنها بعد از اینکه سازماندهی شد می تواند بدون وجود مخاطره ای ایجاد و اجرا شود.
ترمینال seaspan corp ای سی تی در هلند تنها ترمینال تمام اتوماتیک کانتینری دنیا است. البته ترمینال های نیمه اتوماتیک در سنگاپور و هامبورگ وجود دارند. در این ترمینال تمام اتوماتیک ماشین های هدایت شونده پیشرفته که اختصارا ای جی وی (AGV) نامیده می شوند حمل و نقل کانتینر از کنار کشتی تا محوطه را به طرز جالبی انجام می دهند بدون اینکه اشکال یا اشتباهی رخ دهد و یا اینکه با هم تصادف کنند.
لازم به ذکر است که استفاده از این شیوه مخصوصا برای کشورهای در حال توسعه که از طرفی سرمایه لازم برای خرید وسائل گران قیمت اتوماتیک را ندارند و از طرفی نیروی انسانی ارزان قیمت در آنها فراوان seaspan corp است توجیه اقتصادی ندارد و حتی ترمینال ای پی مولر وابسته به کشتیرانی مرسک که در کنار این ترمینال قرار دارد اتوماتیک نیست و البته هر کدام دلائل خاص خود را دارند.
آل ودر کاندیشن ترمینال (All Weather Condition Terminal) در آمستردام هلند واقع شده است. همان طور که می دانید امروزه تلاش مدیران شرکتهای کشتیرانی این است که زمان توقف کشتی در بندر به حداقل برسد مخصوصا که برخی کالاها به آب حساس می باشند و در هوای بارانی تخلیه و بارگیری آنها امکان پذیر نمی باشد و این مسئله مخصوصا در بنادری که بارندگی زیاد است اهمیت خاصی پیدا می کند.
یکی از ترمینال های آمستردام به نام ( آل ودر کاندیشن ترمینال) است که کشتی در سوله های بزرگی که حوضچه و محوطه اسکله را پوشانده است وارد می شود و بدون توجه به وضعیت آب و هوائی و در همه شرائط تخلیه و بارگیری را ادامه می دهد. ظاهرا این تنها ترمینال از نوع خود در دنیا می باشد.
مدت زمان توقف کشتی ها در بندر مخصوصا seaspan corp برای کشتی های کانتینری بزرگ به دلیل قیمت بالای آنها اهمیت خاصی پیدا می کند . این کشتی ها به بنادر خاصی که اصطلاحا هاب پورت نامیده می شوند و قابلیت پاسخ گوئی به نیازهای آنها را داشته باشد وارد می شوند و به دلیل اینکه این کشتی ها معمولا متعلق به شرکت های بزرگ کشتیرانی دنیا می باشند و تاثیر مهمی در فعالیت و رونق بنادر دارند مدیران بنادر ا

No comments:

Post a Comment